PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Na svém novém albu neponechávají GOSPEL OF THE FUTURE už nic náhodě. Ještě než se vůbec dostanete k jeho poslechu, spočine vám zrak na patřičně stylovém provedení artworku, který má na svědomí osvědčený Seldon Hunt (mj. ISIS anebo PELICAN). Černobílý výjev okultního oltáře, nad kterým bdí samotný kníže pekel, je takřka dokonalým klišé, které zároveň i velice věrně prozrazuje to, co posluchače čeká, jakmile se pustí do zkoumání „The Eclipse“.
Těch klišé na vás nakonec číhá hned několik, ale podrobovat je jakékoliv kritice by znamenalo podrývat existenci žánru samotného. Žánru, který se v poslední době těší zvýšenému zájmu interpretů a fanoušků, čehož reakcí byla i stylová změna, kterou si moravská kapela před pár lety prošla. Ona zmiňovaná stylová změna jí však nesmírně svědčí, což už velice dobře dokázalo i předchozí album a to nové, ač nepřináší ani zbla nového, tuto pozici jen potvrzuje.
GOSPEL OF THE FUTURE místo nějakých nepředvídatelných a nutno podotknout, že v jejich případě i zbytečných žánrových kotrmelců raději zpevňují už tak dosti mohutné barikády, které kolem sebe vystavěli před třemi lety. Masivnímu kytarovému zdivu se dostává další pevné výztuže. Úvodní kus / intro pojmenované výmluvně „The Eclipse Pt. I“ je zlověstnou litanií vyplněnou hutnými kytarovými riffy bez jakéhokoliv dalšího doprovodu. Už na řadovém předchůdci pozorovatelná inspirace drone doom metalem tak vyplouvá na povrch v té nejčistější podobě.
„The Eclipse“ to je však především konzervativní provedení obhroublého metalového hoblování a to zvládají kojetínští s lehkostí starých matadorů. Novinka jde v tomto směru ještě dál, což potvrzují jednotlivé skladby, až na dřeň zbavené jakýchkoliv „nečistot“, jež by narušovaly jejich čistokrevný sludge metalový charakter. Repetitivní kytarové riffování, jehož zdánlivě poklidnou idylku ruší jen mohutné údery bicích a (opět) přes efekt prohnaný zkreslený vokál, znějící hlavně jako zoufalé volání o pomoc, které však nebude vyslyšeno, je už jednoznačným a nezpochybnitelným poznávacím znakem. Střední valivá tempa, jejichž řád jen občas naruší rychlejší pasáže („Cavemaster“, „Witchbone Dust Overdose“), a skutečně mohutný zvuk, dokonale evokují tu „správnou“ atmosféru a vůbec celkově věrné zachycení tohoto svérázného metalového žánru činí z GOSPEL OF THE FUTURE pojem schopný se čelem postavit zahraniční konkurenci.
Cover „Géniové“ od MASTER’S HAMMER je zároveň i určitým logickým krokem. Vzdání holdu klasice se samozřejmě neobešlo bez typických hrubozrnných aranžmá, držících se věrně linie alba. Alba, které je zároveň i dalším velice dobrým důkazem faktu, že není vždy nutné si kompoziční práci jakkoliv komplikovat. Přímočarost, hutnost a agresivita v kompaktním a suverénním pojetí. GOSPEL OF THE FUTURE se touto deskou dostávají o další kus blíže k ryzí podstatě metalu jako takového.
Přímočarost, hutnost a agresivita v kompaktním a suverénním pojetí. GOSPEL OF THE FUTURE se touto deskou dostávají o další kus blíže k ryzí podstatě metalu jako takového.
8 / 10
1. The Eclipse Pt. I
2. Children Of Chaos
3. Cavemaster
4. Witchbone Dust Overdose
5. Géniové
6. The Eclipse Pt. II
Vydáno: 2010
Vydavatel: Epidemie Records
Stopáž: 34:03
Produkce: GOSPEL OF THE FUTURE
Studio: Dark Ceremony studio, Hostivař (Praha)
Artwork: Seldon Hunt
U mňa za menej. "The Eclipse" je v porovnaní s eponymným debutom zdanlivo prepracovanejšou a ambicióznejšou nahrávkou - a práve určité zjemnenie v porovnaní s primitívnym, valivým a hlučným predchodcom jej ubralo na pôsobivosti a naliehavosti. Na domáce pomery svojrázni učeníci ELECTRIC WIZARD sú v lige, v ktorej pôsobia spolu s povedzme UFOMAMMUT, len sympatickým, ale predsa len priemerom.
-bez slovního hodnocení-
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.